Jste 48522 návštěvník.

Archiv novinek


listopad 2008

Essence 6 a F20 Predátor

Lipno - plachtíme do zámrazu :-D

Essence 6 F20 Predátor F20 Predátor F20 Predátor Essence 6
Essence 6 a F20 Predátor


říjen 2008

Essence 6 a Elsa 21

... a ještě pár videíček


říjen 2008

Jonas catamaran

Naše katamarány byly zařazeny do databází známého francouzského webu Nauticaltrek.
Například Essence 6: www.nauticaltrek.com.


říjen 2008

Essence 6 a Elsa 21

Závěr kata sezóny na Lipně.

Děkujeme Neptunovi a všem příznivcům za přízeň :-))


září 2008

Essence 6

Prototyp E 6 Classic vs. prototyp Minitransat 6,5 = jednotrup je pomalá bečka :-))

Dovolujeme si upozornit, že poslední letošní možnost vyzkoušet E 6 Para, E 6 Classic a E 21 bude o víkendu 4-5.10. na Lipně.


září 2008

ESSENCE 6 Classic, ESSENCE 6 Para, ELSA 21

Pár obrázků z Lipna.


srpen 2008

ESSENCE 6 Classic

E6 Classic Nr.2 spuštěna na vodu na Lipně.


červenec 2008

ESSENCE 6 Para

E6 Para - Lipno

ESSENCE6 PARA ESSENCE6 PARA

krátké video zde


červen 2008

ESSENCE 6 Para

Loňský první prototyp E 6 Para slouží na Lipně jako pokusný králík. S kompletním vybavením a pěti lidmi na palubě 16 uzlů.

ESSENCE6 PARA ESSENCE6 PARA ESSENCE6 PARA ESSENCE6 PARA ESSENCE6 PARA


červen 2008

ELSA 21

Spuštění na vodu nové lodě - překližková klasika Elsa 21. Na pláži, bez jeřábu, za dvě hodiny se plachtí.

ELSA21 překližková klasika ELSA21 překližková klasika ELSA21 překližková klasika ELSA21 překližková klasika ELSA21 překližková klasika


duben 2008

ESSENCE 6 Classic

Další katamarán na vodě! Tentokrát ve verzi Classic.


březen 2008

ESSENCE 7 PP

Plastové plováky jako základ pro pracovní motorový katamarán.

ESSENCE 7 PP ESSENCE 7 PP ESSENCE 7 PP ESSENCE 7 PP ESSENCE 7 PP


únor 2008

ESSENCE 7 PP

Plastové plováky jako základ pro plachetní katamarán.

ESSENCE 7 PP ESSENCE 7 PP ESSENCE 7 PP ESSENCE 7 PP


leden 2008

Essence 7 Canal

Prototyp nového modelu - motorový katamarán na řeky a plavební kanály, PP plováky, délka 6,99 m, šířka 4 m, plováky lze použít jako základ jen s pracovní plošinou nebo s různými nástavbami.

ESSENCE 7 Canal ESSENCE 7 Canal ESSENCE 7 Canal ESSENCE 7 Canal


listopad 2007

ESSENCE 6 Classic

Dokončit takeláž a na vodu - ještě letos!!!

ESSENCE Classic ESSENCE Classic ESSENCE Classic ESSENCE Classic ESSENCE Classic

více fotografií


září 2007

ESSENCE 6 Para DALŠÍ NA VODĚ!!!

Prototyp E 6 Para č.2 spuštěn na vodu na Neziderském jezeře. Při první testovací plavbě na mělké vodě dosahoval katamarán hladce rychlostí kolem 15 uzlů.

ESSENCE 6 Para ESSENCE 6 Para ESSENCE 6 Para ESSENCE 6 Para ESSENCE 6 Para

více fotografií

video zde
srpen 2007

ESSENCE 6 Para KONEČNĚ!!!

První prototyp E 6 Para Compotech teamu spuštěn na vodu na Lipně. Den poté odvezen do Itálie, kde se více než měsíc plavil v okolí Elby střídán rodinnými posádkami našich karbonových kolegů.

ESSENCE 6 Para ESSENCE 6 Para ESSENCE 6 Para ESSENCE 6 Para ESSENCE 6 Para

více fotografií
květen 2007

ESSENCE 6

Epoxidové profesionální formy pro výrobu katamaránů E 6 Para i Classic začínají produkovat první plováky.

ESSENCE 6 ESSENCE 6 ESSENCE 6 ESSENCE 6 ESSENCE 6


duben 2007

ESSENCE 10

Krásné nové stěžně pro E 10 a E 35, délka 13,5m, profil 350 x 150 mm, hmotnost 85 kg, konstrukce z překližky, latí, biaxiálního skla, pěny a epoxy ovinutá uhlíkovými vlákny naší partnerskou firmou Compotech.

ESSENCE 10 ESSENCE 10 ESSENCE 10 ESSENCE 10 ESSENCE 10


březen 2007

ESSENCE 10

Sestavení katamaránu.

ESSENCE 10 ESSENCE 10 ESSENCE 10 ESSENCE 10


únor 2007

ESSENCE 6 para

Paňáci na palubě pro Vaši lepší představu o rozměrech nového katamaránu.

ESSENCE 6 para ESSENCE 6 para ESSENCE 6 para ESSENCE 6 para ESSENCE 6 para


leden 2007

ESSENCE 6

nový katamarán dostává tvar - vyfrézovaný model plováku 1:1

ESSENCE 6 ESSENCE 6 ESSENCE 6 ESSENCE 6 ESSENCE 6


listopad 2006

ESSENCE 6 classic

3D model ESSENCE 6 classic

ESSENCE 6 ESSENCE 6 ESSENCE 6 ESSENCE 6


listopad 2006

ESSENCE 6

3D model nové ESSENCE 6

ESSENCE 6 ESSENCE 6 ESSENCE 6 ESSENCE 6


říjen 2006

ESSENCE 10

Nakládání a vykládání 10,5m námořního katamaránu bez jeřábu. Jeden plovák za 10 minut ve dvou lidech.

ESSENCE 10 ESSENCE 10 ESSENCE 10 ESSENCE 10 ESSENCE 10


červenec 2006

Essence 10

První dva katamarány Essence 10 budou vybaveny velkými natáčecími křídlovými stěžni, tzv."wing mast". Natáčecí stěžeň aerodynamického profilu má oproti pevnému klasickému stěžni řadu výhod: výrazně zlepšuje tvar náběžné hrany a obtékání hlavní plachty, čímž značně zvyšuje její účinnost, v bouři nahrazuje bouřkové oplachtění a dá se na holý stěžeň plout i v jiných kurzech než po větru a možností jeho natočení proti větru výrazně usnadňuje refování hlavní plachty.
Naše stěžně budou spojeny ze dvou dílů. Základním materiálem je překližka, latě, biaxiální sklo, pěna a epoxid. Vrchní vrstvu budou tvořit vinutá karbobonová vlákna. Výsledný kompozit je kompromisním řešením mezi profilem z hliníkové slitiny a masivním karbonem: stěžeň je výrazně lehčí a pevnější než hliník a na druhou stranu ne tolik nákladný jako masivní karbon. Jedinou nevýhodou je pracnost jeho stavby, která však jistě bude odměněna vynikajícím výkonem celého oplachtění.

stezen stezen stezen stezen stezen


červenec 2006

REKORD PŘES ATLANTIK KATAMARÁNU ORANGE 2

Bruno Peyron s jedenácti členy posádky, současný držitel rekordu v obeplutí Země, se opět na katamaránu Orange 2 zapsal do historických tabulek. Překonal rekord v přeplutí Atlantiku východním směrem, který dosud držel Steve Fosset na katamaránu Playstation. Z New Yorku k mysu Lizard doletěl za neuvěřitelné 4 dny, 8 hodin, 23 minut a 53 sekund!!! Tento šílený čas mohl být ještě kratší, neboť nárazem na plovoucí předmět přišel kat v závěru plavby o levé kormidlo a musel zpomalit na 25-29 uzlů. Během transatu překonal dvakrát také svůj vlastní světový rekord v upluté vzdálenosti za 24 hodin, který teď je ďábelských 766 námořních mil!!!

Opět se potvrdila úspěšnost jednoduché koncepce katamaránu: dva dlouhé štíhlé plováky spojené třemi příčnými nosníky a vysoký natáčecí stěžeň - velmi rychlá a díky své jednoduchosti naprosto spolehlivá loď.

nový rekord v přeplutí Atlatiku
Více zde.


květen 2006

Essence 6

Nejmenší a nejnovější z našich katů bude dle přání vybavena dvěma typy oplachtění: buď klasickým s vysokou celospírovou hlavní plachtou, natáčecím stěžněm a křižovací kosatkou, nebo moderním a jednoduchým paralelním oplachtěním s volně stojícími vetknutými karbonovými stěžni. Stavba prvních tří kusů se pomalu rozběhne v červenci.

ESSENCE 6 ESSENCE 6


květen 2006

Nové modifiakce ELSA 21

Nové modifikace YACHT, TREK a BEACH

ELSA 21 ELSA 21 ELSA 21


duben 2006

Světový rekord v upluté vzdálenosti za 24 hodin

Revoluční katamarán Mediatis-Region Aquitane zlepšil světový rekord v upluté vzdálenosti za 24 hodin ve třídě do 60 stop. Unikátní kat s paralelním oplachtěním se loni při podobném pokusu převrátil, nyní však všem vytřel zrak výrazným překonáním starého rekordu Laurenta Bourgnona na trimaránu Primagaz z roku 1994, který činil 540 nm.


Oficiální záznam WSSR Council:

Record: Greatest distance sailed in 24 hours - up to 60 foot
Yacht: "Mediatis-Region Aquitane". Catamaran
Name: Yves Parlier and 5 crew
Dates: 9th/10th April 2006
Start time and position: 44 31.86'N; 1 29.28'W at 13.01 on 9/04/06
Finish time and position: 45 51.06'N; 15 31.20'W at 13.01 on the10/04/06
Distance sailed: 597.808 nm. rounded to 597.81nm.
Average speed: 24.91 kts

duben 2006

Essence 10

Essence 10 vyjmutí z formy, vyřezání vchodu, oken a luken.

essence 10 essence 10 essence 10 essence 10 essence 10


duben 2006

Essence 10 WOOD

Zahájena stavba prototypu Essence 10 Wood. E 10 W je adaptace E 10 pro stavbu z překližky pro ty, kteří mají zvláštní vztah ke dřevu nebo pro tradicionalisty bránící se moderním materiálům a technologiím. Celkový koncept je stejný jako u původní E 10, tvar je však zjednodušen pro snadnější stavbu. Kostru tvoří tradičně překližková žebra a přes ně ohnuté podélné latě. Dno je oblé, lepené z pásů a tím nejpracnější, boky a paluby jsou z plochých panelů ohýbaných max. ve dvou směrech pro usnadnění a zrychlení stavby.

wood wood wood wood wood


únor 2006

Yachting revue

V březnovém čísle nejlepšího českého lodního časopisu YACHTING REVUE vyjde Jonášův článek o současných technických trendech v projektování a stavbě námořních katamaránů. Zde původní nezkrácená verze článku, obrázky si prohlídnete v časopisu, až si ho koupíte :)



TRENDY V KONSTRUKCI NÁMOŘNÍCH KATAMARÁNŮ
Nové nápady a technologie se vždy nejprve zkoušejí na závodních speciálech, na autech, sportovních letadlech, lyžích atd. Stejně je tomu i u plachetnic, proto se nejdřív podívejme na technické novinky závodních katamaránů a potom co z nich bylo použito na katech turistických.

Závodní katamarány

obři

Nejrychlejší námořní plachetní lodí, jakou byl člověk zatím schopen vymyslet a vyrobit je katamarán... celý článek


leden 2006

Stěžeň pro Essenci 10

Vývojové vzorky dřevokarbonového natáčecího stěžně.

stezen stezen stezen stezen


listopad 2005

Essence 6

Dovolujeme si představit koncept nového modelu našich katamaránů. Podle zájmu a ostatních okolností bude stavba prototypu zahájena na jaře 2006. Plováky budou vyrobeny z laminátového sendviče v negativních formách. Bude možno koupit jak kompletní loď, tak polotovar v různém stádiu dokončení, například samotné spojené prázdné skořepiny plováků pouze s vlepenými strukturními žebry. Vzhledem k malým rozměrům a stavebním metodám (ruční laminace do nega formy) bude cena polotovarů i kompletních lodí v turistických verzích velice lidová.

Essence 6 Boat Brno


listopad 2005

Výstava Boat Brno

Několik fotografií z výstavy.

Boat Brno Boat Brno Boat Brno Boat Brno Boat Brno


říjen 2005

Boat Brno

Vážení příznivci dvou trupů s plachtami,

dovolujeme si Vás pozvat na největší středoevropskou výstavu lodí a vodních sportů Boat Brno 2005.
Kromě modelu právě realizované Essence 10 bude představen model nového prototypu Essence 6.
Přijďte dát řeč nad katamarány k našemu stánku č. 29 do pavilónu Z na brněnském výstavišti
10. - 13. 11. 2005 od 10 do 18 hodin.
Žádejte od nás firemní pozvánky, jež Vám budou u pokladen zdarma vyměněny za vstupenky.

Na Vaší návštěvu se těší Jonáš.

Boat Brno


říjen 2005

Essence 10

Převoz vytmeleného plováku.


srpen 2005

Elsa 28

Trup bez paluby. Sedmý katamarán typu E28


červenec 2005

Elsa 41

Laminace dna a boků.


červen 2005

Rozhovor Dana Vodičky s Jonášem

(vyšel v Yachting Revue č.6/2005)
Zde původní nezkrácená verze: Yachting Revue - rozhovor s Jonášem


květen 2005

Elsa 21

Sestavení. Plováky před položením palub.


duben 2005

Essence 9

Novinkou mezi našimi katamarány se pravděpodobně stane zkrácená verze Essence 10. E 9 je projektována pro charterové využití v teplých mořích, svou velikostí a koncepcí vyplňuje mezeru v současné nabídce pronajímaných katamaránů. E 9 je něco mezi plážovým katem a plovoucím apartmá od 11m výše. Konstrukce zajišťuje vysokou rychlost a velmi snadnou ovladatelnost a zároveň základní komfort pro čtyřčlennou posádku po dobu jednoho až dvou týdnů. Základními rysy uspořádání interiéru jsou dvě dvojkóje o rozměrech 145x210 cm, v každém trupu jedna, a dvě toalety s umyvadlem a sprchou, opět v každém trupu jedna. Dále standardní kuchyně v jednom plováku a navigační stůl ve druhém. Stojná výška 190 cm v celém plováku je samozřejmostí. Toto uspořádání zajišťuje naprosté soukromí pro dva mladé páry nebo rodinu s dětmi. Centrální kokpit je otevřený s velkým stolem uprostřed, kolem kterého si pohodlně sedne 8 dospělých, v případě deště nebo silného slunce se zakryje zatahovací střechou, čímž vznikne obrovský salón s panoramatickým výhledem.

První skicy Essece 9:


duben 2005

Katamarán DOHA 2006 vyhrál závod kolem světa

V sobotu 9.dubna v 8h ráno GMT proplul katamarán DOHA 2006 cílovou a zároveň startovní čarou závodu Oryx Quest. Vynikající čas vítěze: 62 dní, 21 hodin, 1 minuta a 22 sekund.
Trasa vedla z Kataru do Kataru kolem planety po směru rotace, tzn. od západu na východ ve směru převládajících větrů, jižně od Austrálie, Ameriky a Afriky. Závodu se zúčastnily 4 lodě: katamarány DOHA 2006, CHEYENNE a DAEDALUS a trimarán GERONIMO. Právě trimarán GERONIMO odstoupil ze závodu jako první kvůli prasklému příčnému nosníku, což se stalo ještě v Indickém oceáně, nakonec bezpečně zakotvil v Austrálii. Paradoxní na tom je, že v současné době jsou trimarány považovány za pevnější a bezpečnější. Druhým odstupujícím se stal CHEYENNE, který v jižním Atlantiku přišel o stěžeň a zakotvil v Argentině. Také u tohoto případu je zajímavé, že stěžeň nebyl natáčecí, což je považováno za pevnější a spolehlivější řešení.
V závodě dosud pokračuje starý katamarán DAEDALUS s ostříleným kapitánem Tonym Bullimorem, který, když Neptun dá, dopluje do cíle v nejbližších dnech.
Kapitán Brian Thompson dovedl k vítězství kvalitní vyzkoušenou loď: DOHA 2006 ještě pod jménem CLUB MED vyhrála v roce 2001 slavný závod kolem planety The Race v tehdy rekordním čase 62 dní.

Parametry katamaránu:
   LOA 33,5 m
   BOA 17,5 m
   plocha plachet - proti větru 520 m2
                        - po větru 950 m2,
   konstrukce sendvič karbon - voština nomex - karbon

Více na www.oryxquest.com - rovněž zdroj obrázků.



březen 2005

KOLEM SVĚTA ZA 50 DNÍ !

Ve středu 16.3. 2005 ráno v 02:23 GMT proťal katamarán Orange II cílovou a zároveň startovní čáru u ostrova Ushant v Bretani. Plavba kolem světa mu trvala jenom neuvěřitelných 50 dní 16 hodin 20 minut a 4 sekundy! Kapitán Bruno Peyron a 13 mužů jeho posádky se tak stali čerstvými držiteli Trofeje Julese Verna. Katamarán Orange II je tak nejrychlejší oceánskou plachetnicí všech dob, průměrná rychlost na celé trase kolem planety byla famózních 22,2 uzle, nejvyšší rychlost přes 40 uzlů a největší vzdálenost uplutá za 24 hodin je rekordních 706 NM! Francouzský katamarán je nejmladším a tedy nejmodernějším z rodiny maxijachet stavěných pro lámání rekordů a pro nejtěžší a nejrychlejší oceánské závody jako např. The Race nebo současně probíhající Oryx Quest.

Základní rozměry katamaránu:
  LOA: 36,8 m
  BOA: 18 m
  výška stěžně nad WL: 49 m
  plocha plachet: - proti větru 800 m2
                        - po větru 1100 m2

Obrovský rychlostní potenciál katamaránu Orange II je dán nejenom impozantními rozměry, hi-tech materiály a technologiemi (základní materiál trupů je sendvič prepreg carbon-voština nomex-prepreg carbon), ale i osvědčenou a k dokonalosti dovedenou koncepcí jednoduchého katamaránu připomínající olympijskou třídu Tornádo. Jinak řečeno, lepší konstrukci rychlé plachetnice, než jsou dva štíhlé plováky spojené třemi nosníky se stěžněm uprostřed, dosud nikdo nevymyslel.

Více na www.maxicatamaran-orange.com - rovněž zdroj obrázků.



leden 2005

essence 10

zkompletování trupu



prosinec 2004

elsa 28

nová verze ELSA 28 "FACE LIFT"

Stará osvědčená E 28 jde s dobou. Jak jméno nového modelu napovídá, jedná se o úpravu vnějšího vzhledu, konstrukce zůstává stejná, tj. žebra, latě, překližková obšívka, sklolaminát. Ale to není zdaleka všechno, inovace se týkají i změn uspořádání vedoucí k větší praktičnosti a bezpečnosti plavby.

Hlavní inovace:

1. hlavní nosník posunut vzad = lepší předozadní stabilita
2. hlavní nosník objemnější a širší = větší tuhost lodě a manipulační plocha u paty stěžně
3. zadní nosník - hliníková roura o velkém průměru = vetší tuhost a nízká váha
4. zlepšení ergonomie stanoviště kormidelníka - kormidelní páka přesně u ruky, všechna lana
    svedena přes baterii stoperů na jednu vinšnu na každém trupu - plně "singlehanded"
5. nový tvar ploutví, hlubší ponor = lepší stoupavost a kurzová stabilita
6. plná stojná výška, lepší uspořádání interiéru = průchozí trupy
7. povrchová úprava topcoaty místo tmelů a barev = rovný hladký a tvrdý povrch celé lodě

Základní myšlenka dvou možností bez i s centrální kajutou (bridgedeck) samozřejmě zůstává.

ELSA 28 comfort



listopad 2004

essence 10

Obrázky z výstavy Boat Brno 2004
Model Essence 10 v měřítku 1:5

zvětšit.jpg zvětšit zvětšit zvětšit zvětšit
zvětšit zvětšit



listopad 2004

JONAS CATAMARAN
na největší lodní výstavě ve střední Evropě




11.-14.11. 2004 nás můžete navštívit na veletrhu Boat v Brně na výstavišti
v pavilonu Z, stánek 69
.

Brněnské výstaviště - plánek

Na všechny katapříznivce se těší Jonáš.



říjen 2004

essence 10

sestavení trupu, usazení žeber

zvětšit.jpg zvětšit zvětšit zvětšit zvětšit
zvětšit zvětšit



říjen 2004

elsa 28

laminace trupů

zvětšit.jpg zvětšit zvětšit



září 2004

elsa 28

Elsa 28 "Kareta" na plavbě po Jadranu

zvětšit zvětšit zvětšit zvětšit zvětšit
zvětšit zvětšit zvětšit zvětšit zvětšit
zvětšit zvětšit zvětšit zvětšit zvětšit



září 2004

elsa 28

Elsa 28 "Ketty" na plavbě po Jadranu

zvětšit zvětšit zvětšit zvětšit zvětšit
zvětšit zvětšit zvětšit zvětšit zvětšit



srpen 2004

elsa 21

Elsa 21 "Scarabeus" poprvé spuštěna na vodu na Slezské Hartě

zvětšit zvětšit zvětšit zvětšit zvětšit
zvětšit



srpen 2004

essence 10

vyjmutí levého boku z formy

041.jpg 044.jpg 048.jpg 068.jpg 078.jpg



srpen 2004

elsa 28

sestavení katamaránu před laminací

209.jpg 214.jpg 218.jpg 229.jpg 236.jpg



červenec 2004

essence 10

laminování vnitřní strany sendviče

p1010008.jpg p1010010.jpg p1010011.jpg p1010012.jpg



červenec 2004

elsa 28

dokončena obšívka levého trupu, pravý trup bez paluby.

p1010016.jpg p1010023.jpg p1010028.jpg p1010037.jpg p1010031.jpg



červen 2004

essence 10

jádro sendviče, herex, ve formě

p1010169.jpg p1010170.jpg p1010173.jpg p1010201.jpg



červen 2004

Elsa 42

kostra levého plováku před dokončením

p1010182.jpg p1010184.jpg p1010187.jpg p1010191.jpg



květen 2004

essence 10

forma

zvětšit zvětšit zvětšit zvětšit p1010154.jpg


květen 2004

katastodola

skladiště některých našich katamaránů před sezónou: Elsa 28, polotovar Elsy 21, Tornádo, použitá forma Eome 35 a plážové katavozítko.

p1010125.jpg p1010140.jpg p1010142.jpg p1010144.jpg



duben 2004

Katamarán nejrychleji kolem planety

Steve Fossett s dvanácti muži na palubě katamaránu Cheyenne obkroužil naši modrou planetu za neuvěřitelných 58 dní a devět a půl hodiny! Za plavbu kolem světa se považuje trasa z Evropy do Evropy bez použití umělých vodních cest. Startovní a zároveň cílovou čárou je pomyslná spojnice majáku Créac´h na ostrově Ouessant v Bretani a mysu Lizard point v jihozápadní Anglii, odtud se plachtí Atlantikem k jihu, kolem jižního cípu Afriky, jižním Indickým oceánem, jižním Pacifikem a kolem mysu Horn zpět k severu celým Atlantikem do Evropy. Uplout pouze pod plachtami tak obrovskou vzdálenost v tak proklatě krátkém čase lze pouze na ďábelsky rychlé a spolehlivé lodi a to znamená jedině na KATAMARÁNU! Ani gigantický trimarán Geronimo Oliviera de Kersausona katamaránu nestačil a doplul do cíle "až" za 63 dní a čtrnáct hodin.

více na   www.fossettchallenge.com  


duben 2004

essence 10

model 1:5

zvětšit zvětšit zvětšit zvětšit


leden 2004

essence 10

ESSENCE 10

rychlost - přes 20 uzlů
komfort - obří paluba, 4 kajuty
moderna - koncepce, konstrukce, estetika
transport - šířka 2,55m, celková váha do 2,5 t

   více...


listopad 2003

pozor na nepodařené plagiáty!

   V nedávné době se na českém lodním trhu objevila nabídka oplachtěné a omotorované šatní skříně postavené na dvou plovácích! Tvar plováků ne náhodou připomíná naší Elsu 28, ostatní části tohoto hybridu však nejsou slučitelné se životem opravdické námořní plachetnice, čímž se zásadně liší od našich lodí.

   více ...